12 Mart 2009 Perşembe

Türk kahvesi istiyorum mümkünse bu fincanlarla..


Kahvecimisiniz yoksa çayçı mı? Hani çayı her zaman severek içerim ama kahvenin yeri her zaman benim için ayrıdır. Her türlüsünü ayıla bayıla içerim. Çokta olmasa mutlaka günde bir kere onu yudumlamam gerekir .Eski iş yerimde belli bir saatim vardı onu geçirmeden mutlaka kendime koca bir mug kahve hazırlar o ilk yudumu almadanda kendimi ayılmış hissedemezdim.
Nescafe ,filtre kahve ,Cafe latteler ile keyif yaparken ben ,bu aralar eskiden sadece eğlencesine fal baktırmak için yudumladığım Türk kahvesine alıştım. Her gün büyük bir keyifle yanımda kimse olmasa bile kahvemi yapıp içiyorum .Hani güzel laflar uyduracak birinin yanındaysamda pek daha bir keyifli oluyor canım .Yok yok fallara kalmadım tabiki de: ))
Neyse bugün uzun zamandır yapmadığım Eminönü ziyaretini annem ile birlikte yapmaya karar verdik. Eve dönüş yolunda her Eminönü ziyaretinde yapılan tazecik kahve alışverişini yapmış Mısır çarşısından geçerken yukarıdaki kahve fincanlarını gördük. Geleneksel Osmanlı Kahve fincanları kendileri. Aslında modern çizgisi olan objeleri daha çok severim ama bunların renkleri beni benden aldı ve hoşuma gitti. Klasik bir Mısır Çarşısı sandığım dükkanın içine girdim ama meğersem öyle değilmiş Osmanlı tarihinden Cumhuriyet tarihine kadar bütün kahve fincanlarının el yapımı olarak yapıldığı ve dünyaca ünlü birçok kişiyede ulaştıran bir dükkanmış meğerse.İçeriği girdiğimizde bize kısa ve hoş bir sohbetle kahvenin ve kahve fincanlarının tarihçesini ,neyi ifade ettiğini ,nasıl ve hangi seramonilerle içildiği anlatan sahibiyle tanıştıktan sonra şimdi olmasada ileride mutlaka bu sevimli fincanlara sahip olmak istedim.
Daha önceden bu tip takımları rengarenk gördüğümde göze hoş göründüğü için böyle üretildiğini düşünürdüm ama toplamda 6 renk olan bu fincanların herbir rengi ayrı bir dönemi ifade ediyormuş .Benim favorim ise 17. y.y mercan kırmızısı .
Daha çok bilgi biraz daha tarih diyosanız buraya Galeri Set'e.Bu arada makinamı yanıma almadığımdan ancak onların sitesinden aldığım bu fotoyu koyabildim. Kendim de çekmek isterdim doğrusu ...

2 yorum:

KIRMIZI dedi ki...

ayy hakkaten cok guzelmis bunlar... fiyatlari nasilmis peki... hatirlarsin bi donem ben de su jumboda satilan yine boyle farkli renkli ingiliz porseleni cay fincani ve tatli tabaklarina takmistim, bi arkadasimda vardi... ama onlarin tanesi o zaman 60 kusur du... valla bunlar hem turk maliymis da...

ALDI BAŞINI GİTTİ dedi ki...

Mağazanın içini görsen birde ince belli ile takım yapabileceğin çay tabakları ile ,fransız sarayından etkilenmiş kahve fincanları modelleri de mükemmeldi. Hem takım olarak almak zorunda da değilsin. Adama sorduğumda hoş bir satış taktiğide olsa biz satış değil tarihimizi koruyup aktarıyoruz dedi. Ve her ay gelip takımın tamamlayabilirsin .Fincanların tanesi 38 civarında ..