19 Kasım 2008 Çarşamba

Brüksel

Dün nihayet buraya gelmeden önce planladığım Brüksel seyahatimi gerçekleştirdim .
Her ne kadar günü birlik yetmezede yine de yapmak istediklerimin bir çoğunu yaptım .
Brükselin beni en çok etkileyen kısmı her tarafın çikolatacı ile kaplı olması ve etraftaki insanların fransızca konuşması .O ruhsuz Flemenkçeyi günlerdir dinlemekten gına gelmiştidoğrusu.. Sevemedim bir türlü o tınıyı napıyım.Çok ruhsuz. Ama Fransızca öylemi .Dilenci bile dilenirken bir başka geldi bana .. (Tamam abartım biraz galiba :))
Gelelim güzelliklerine Grand Place gerçektende etkileyici bir meydan .Çekilen her fotoğraf kartpostal gibi çıkıyor burada. Her yeni şehre gittikçe daha da hayıflanıyorum bu arada niye bizim böyle meydanlanırımız yok diye..

Manneken Pis ise o kadar küçük bir heykelki çikolatacılardaki boyutu daha büyüktü walla. Allahtan böyle küçük olduğunu biliyordum bilmesem bir hayal kırıklığı olurdu kesin ..Bilmeyen insanların yüzündeki ifadeyi görmenizi isterdim.


Neyse Şehir merkezinde ve Atomiumda bir sürü fotoğraf çektikten sonra Brükselin en zevkli kısmı olan yemek kısmına geldik .Daha İstanbuldayken burada yiyeceğim yer belliydi bu arada.Chez Leon !!


Chez Leon Brükselin en ünlü midyecilerinden .Dökme tecereler içinde muhteşem soslarla midyeleri önünüze getiriyorlar. Sonra sabırla tek tek o lezzetin içine dalıyorsunuz. Muhteşemmmm .(Nihayet kendi mutfakları olan bir yerde yemek yedim şu son 2,5 aydır.) Komik olan tek şey burada garsonların ,sizin ingilizce siparişinize ve sonraki isteklerinize Fransızca cevap vermeleri.Farklı bir diyalog hali ..



Vee çikolatıcılar .Allahım onları seyretmek bile mutluluk kaynağı yemesi nasıl olmasın .
Hangi birini alacağını hangi birini tadacağını şaşırıyor insan. Wafflelina gelince güzel güzel olmasına da bizim Anadolu kavalığında yediğimiz Wafflelara yaklaşamaz onun yerine çikolataya daldırılmış meyveleri yiyin derim ..

Fotoların devamı yarına ...

4 yorum:

KIRMIZI dedi ki...

aaa ne tesaduf biz de pariste ayni yerde midye yemistik. bu kadar meshur oldugunu bilmiyodum valla... o zaman daha le creuset im yoktu da, onun icinde getirince adamlar midyeleri mızıldanmıstım biraz, ben de istiyorum diye...

ALDI BAŞINI GİTTİ dedi ki...

Demek Pariste de vardi. Zaten adamlar bayagi Fransiz etkisindeler .Hic Hollanda baglantisi goremedim ve sevdim :))

Sndrfknella dedi ki...

Bir de çok ara sokaklarda bir pasajın içine gizlenmiş kız versiyonu var bu yaramaz oğlanın :)))) Pek kimse bilmiyor sanırım, çünkü hiç bir yerde adı geçmiyor ;)

Sevgiler :)

ALDI BAŞINI GİTTİ dedi ki...

Merhaba ,
Bende İstanbula döndükten sonra o heykelciğin varlığını öğrendim. Hatta daha sevimli buldum :))Dersime iyi çalışmadığım için kızdım biraz da kendime. Bir dahaki sefere artık :))
Sevgiler :)