11 Kasım 2008 Salı

Kurt Elling Quartet Live At Bimhuis

Kurt Elling ismi her zaman kulağıma tanıdık gelmiştir. Ama hiç bir albümüne sahip değilim ve sıkı şekilde haberlerini de takip etmem. Kesin evdeki müzik arşivimde karma caz albümlerimin birinde bir iki performansı vardır diye düşünüyorum ama hangisi hatırlamıyorum .
İşte bu sözler bu zamana kadar neler kaybettiğimin kanıtı. Ben böyle başarılı bir yorumcuyu nasıl atlamışım anlamadım .

Bimhuis’ın Kasım ayı programına baktığımda konserine gitmeye karar verdim .Malum hem mekan daha önce hoşuma gitmişti hem de Grammy ödüllü bu sesi dinlemek daha da güzel olabilirdi. Ama herşey o kadar kolay olmadı .Bileti satın almaya gittiğimde gişe görevlisi bittiğini söyleyince üzülüdüm ama kızın verdiği tüyo ile şansımı birkez daha denemeye karar verdim.

Eğer Bimhuista gideceğiniz konserin biletleri bitmişse yılmıyorsunuz . Özellikle de gitmek istediğiniz bir konserse. Konser günü bilet gişelerinin açılış saatinde (Genellikle konser başlamadan iki saat önce oluyor ama siz yine de sorun benim gibi bol vaktiniz olmayabilir buralarda ) size bir numara veriyorlar.
Sonra biletli izleyecileri alıyorlar .Sonra gelmeyen ve iptal edilen rezervazyonlara göre ek bilet satıyorlar.

Dünde öyle oldu ve ben sonuncu kişi olarak biletimi alabildim .Bu arada şu pozitif düşünme olayı bazen gerçektende işe yarıyor galiba Kirmizicim :)) Konser saatine kadar izleyeceğim ben diyip durdum zira.

Vee Konsere gelince tek kelimeyle muhteşemdi. O nasıl bir performans ,nasıl bir sahne hakimiyeti ve nasıl bir şirinlik ve karizma .Çok güzel bir geceydi.

İstanbula döner dönmez arşivime cdleri teker teker eklenecek .Hele son albümündeki Nightmoves’i şiddetle tavsiye ederim.

2 yorum:

KIRMIZI dedi ki...

yeni bir keşif haa... yanliz resmi gorunce biraz irkildim, adam bizim su ntv de hava durumu sunan gokhan abur gibi biraz ters bakiyo sanki, sirin demissin ama...

ALDI BAŞINI GİTTİ dedi ki...

Tamam kabul burda oyle bakmis ama degil yanii. Sahnede esprileri ;mimikleri cok sirindi
Bimhuista resim cekmek benim makinayla mumkun olmadigindan yakalayamadim o halleri..