30 Kasım 2008 Pazar

Amsterdam'ın Müzeleri

Amsterdamda daha önce burada söylediğim gibi birçok müze var.Ben müze kartınında geçerli olduğu müzelerde listemi tamamladım .Sadece gitmek istediğim bir müze kaldı onuda gidince anlatacağım .

İşte beni etkileyen müzeler diğerlerine gidip gitmemek size kalmış .Müze kartının geçerli olduğu listeye buradan ulaşabilirsiniz.

Van Gogh Müzesi , O muhteşem eserlerini neredeyse burnunuzun dibinde görmek gerçektende büyüleyici. Eserleri gördükçe insan o kadar etkileniyorki .Kitaplarda karpostallardaki görüntüler bir hiç inanın .Mutlaka görülmesi gerekiyor bence ..


Amsterdams Historisch Museum ,Amsterdamın ilk kuruluş yıllarından günümüze kadar olan tarihçesi anlatılıyor. Tablolar ve müzenin sunumu çok hoşuma gitti. Kent muhafızları galerisini ücretsizde gezebiliyorsunuz .

Rembrandt House ,Rembrantın yaşamını sürdürdüğü ev.Bir çok eseri de evin içinde sergileniyor.



Rıjksmuseum , Hollanda sanat tarihini bütün önemli koleksiyonu bu müzede toplanmış. Yalnız bu aralar müzenin büyük bir kısmı tadilatta ama yinede Rembrandt’ın en önemli eserlerini

Nieuwe Kerk ,Amstedamın her yanı ee tabi doğal olarak kilise ile dolu. Ben en çok Nieuwe Kerki sevdim .Zaten kilise Dam meydanında olduğundan bulmak için efor sarfetmenizede gerek yok .Burada hemen hemen önemli kiliselerin içinde ayrıca sergilerde oluyor . Stedelejik Museum tadilatta olduğundan eserleri yakında Nieuwe Kerk'in içinde..

Bu müzelerin hepsine birden gitmeyi düşünüyorsanız mutlaka müze kartı alın.Şu anki giriş fiyatları ile 15 Euro karda olursunuz.

Hiç yorum yok: